miercuri, 15 noiembrie 2017

scuze, statul este doar un administrator si unul prost in cazul nostru, de la cine SE POT CUMPARA ZACAMINTE in Romania ???

in conditiile in care majoritatea cetatenilor au aflat ce inseamna repartitoarele montate pe calorifer sau cat costa apa pluviala am putea face diferenta intre a fi 

PROPRIETAR STRAIN PE ZACAMINTE IN ROMANIA 

sau a avea dreptul de exploatare pe "x" ani la "y" tone la care sa se plateasca "z" redevente in exploatari monitorizate video cu sonde care sa aiba contoare omologate sau mine cu cantare care sa cantareasca fiecare gram de aur/cupru/etc


da' de ce atata rigoare moncher ? oricum s-a luat tot ce se putea lua repede...

OMV Petrom vrea sa vanda zacaminte detinute in Romania

de RH     HotNews.ro
Joi, 10 august 2017, 10:35 Economie | Energie


OMV Petrom anunta oficial "initierea vanzarii altor zacaminte" in comunicatul oficial de presa de astazi privitor la rezultatele financiare. La capitolul de optimizare a portofoliului in zona Upstream  (explorare si productie), compania anunta aceste posibile vanzari.

Reamintim ca OMV Petrom a vandut in acest an catre compania Mazarine 19 zacaminte.

Petrom anunta ca productia medie zilnica va inregistra pe parcursul acestui an o scadere de circa 3% fata de anul anterior. In privinta investitiilor in productie si dezvoltare, Petrom  estimeaza forarea a aproximativ 70 de sonde noi in 2017. La capitolul explorare, compania a planificat inceperea forajelor pentru zece sonde noi.

ROMANIA are ZACAMINTE MINERALE în valoare de 734,8 miliarde de euro / Exportam AUR la preț de … ZACAMANT DE CUPRU

Aug 25, 2017130230goo.gl/D1UQne



Săraca țară bogată Avem zăcăminte minerale în valoare de 7348 miliarde de euro Ce facem cu ele
Ministerul Economiei pregătește, în acest moment, o nouă Lege a minelor și apelor minerale. Statul vrea să știe cu exactitate pe ce stă, pentru a putea relansa industria extractivă din România. De asemenea, vor fi reluate prospecțiunile în zonele unde guvernul consideră că nu există date suficiente despre bogățiile subterane. Din datele de până acum, pe care geologii le știu, România stă pe 734,8 miliarde de euro.
“România este pe locul 4 în Europa la capitolul resurse minerale. În cel mult 10 ani industria extractivă va exploda în Uniunea Europei și în Statele Unite, iar în acest context, trebuie să fim pregătiți pentru reluarea mineritului în avantajul național. În prima fază se va inventaria, apoi se va proiecta o strategie, pentru că suntem rămași în urmă în domeniul extractiv chiar și față de țările din zonă care sunt mai sărace în resurse”, a spus Ștefan Marincea, directorul Institutului Geologic al României. Pe ce bogății stă România, la propriu?
Avem 4.000 de milioane de tone de sare
La pagina 28 a Enciclopediei Economiei Resurselor Minerale din România este prezentat un tabel cu principalele rezerve de resurse minerale, pe cantităţi. Astfel, avem rezerve de 2.800 de milioane de tone de lignit, care, la preţul actual de 50 de euro pe tonă, ar însemna un “potenţial naţional” de 140 de miliarde de euro. Avem, de asemenea, 900 de milioane de tone de huilă, care, la preţul actual de 53 de euro pe tonă, dau 47,7 miliarde de euro.
Zăcămintele de cupru sunt estimate şi ele la 900 de milioane de tone, la o concentraţie de minimum 16% cupru curat; la preţul de 400 de euro pe tonă, ar reprezenta 51,7 miliarde de euro.
Sarea, în cantitate de 4.000 de milioane de tone, la preţul de 1 leu/25 de kilograme, dă 35,6 miliarde de euro. Zăcămintele de aur, despre care Libertatea a mai scris (6.000 de tone în zăcământ), valorează aproximativ 214 miliarde de euro, iar argintul, la 6,8 miliarde de euro.
Minereurile polimetalice sunt şi ele foarte bogate. Într-o tonă de minereu polimetalic se găsesc 10 grame de molibden, câte 30 de grame de nichel şi de cobalt, 50 de grame de crom, 300 de grame de galiu, 1.000 de grame de titan, 2.500 de grame de vanadiu şi 5.000 de grame de arseniu. Conform Enciclopediei Resurselor Minerale, în România există 90 de milioane de tone de minereuri polimetalice. Preţul mediu al acestor metale este 38 de euro kilogramul. Făcând înmulţirile de rigoare, aflăm că există 900 de tone de molibden în zăcământ, de exemplu, la preţul total actualizat de 34.335.000 de euro.
Vom reevalua resursele minerale strategice din trei în trei ani
Alt exemplu: avem 450.000 de tone de arseniu în zăcământ, la valoarea de 17,167 miliarde euro – desigur, preţul mediu al pieţei. În fine, preţul total la polimetale se ridică undeva la 30,6 miliarde de euro.
La capitolul petrol şi gaze, estimările sunt relative, ţinând cont de faptul că nu ştim cu exactitate ce conţine platforma continentală a Mării Negre. Oricum, estimările arată că încă am avea rezerve de petrol în valoare aproximativă de 179,7 miliarde de euro şi rezerve de gaz metan ce s-ar ridica la aproximativ 28,7 miliarde de euro.
Aşadar, în total, valoarea zăcămintelor minerale în România s-ar ridica la peste 734,8 miliarde de euro. Nu am pus apa, uraniul și alte câteva tipuri de rezerve strategice.
În acest context, menționăm că datoria externă a României se ridică acum la 94,266 de miliarde de euro.
“Este o cerință europeană deja: trebuie să se știm foarte bine care este situația zăcămintelor strategice din fiecare țară și de aceea va trebui să reevaluăm din trei în trei ani resursele. Noi am greșit atunci când am renunțat la metalurgia neferoaselor. În alte țări deținătoare de resurse nu se exportă minereul, cum facem noi acum, ci material gata procesat siderurgic. Deocamdată ne lipsesc strategiile economice și fondurile suverane de dezvoltare”, ne-a mai spus Ștefan Marincea.
Dacă acum avem resurse atât de bogate, rămâne de văzut ce va rezulta din noile prospecțiuni pe care le pregătește statul.
Exemplu de minerit greșit: la Roșia Poieni aurul se exportă la preț de zăcământ de cupru
În anul 2013 România a început să exporte minereu de cupru de la Roşia Poieni, prin Cupru Min, societate minieră cu capital de stat. Teoretic, la Roşia Poieni se află 60% din rezervele de cupru ale țării. Zăcământul conţine însă, pe lângă cupru, şi o cantitate de 85 de tone de aur curat, care este exportat și el, la grămadă, la preț de mineru de cupru!
Autoritatea Naţională pentru Resurse Minerale (ANRM), despre afacerea Roşia Poieni: “În cazul zăcământului Roşia Poieni, încheierea de omologare este făcută exclusiv pentru minereu de cupru cu conţinut scăzut. (…) Zăcămintele de cupru diseminat cu conţinut sărac pot conţine în general cantităţi mult subordonate de aur şi/sau argint”.
După cum se observă, în acest paragraf se sugerează că există aur în zăcământ, mai mult, există şi argint, dar contractul este semant pentru exportarea minereului de cupru, exclusiv!
“Din păcate, acest concentrat, cu tot ce conține el, este prelucrat într-o unitate metalurgică din Occidentul european. Este una din erorile pe care statul român nu trebuie să le mai facă”, ne-a explicat  Ștefan Marincea.

miercuri, 9 august 2017

in loc de antibiotic intramuscular ser fiziologic in ochi, BAFTA !!!

Aberaţia TVA

Economie - Roxana Petcu
(citeste alte articole de acelasi autor »)



sursă foto: București FM

Data adaugarii: 2017-08-07
 Versiunea pentru tiparire
 Trimite prin e-mail

 Marimea textului:  
Colectarea TVA-ului la bugetul de stat a fost şi rămâne  o problemă importantă cu care se confruntă fiecare guvern în parte.
 
În cadrul statelor membre ale Uniunii Europene, România deţine un record negativ în ceea ce priveşte GAP-ul de TVA, la nivelul anului 2014 acesta fiind de 37,89%, aproximativ 7 miliarde euro, în creştere faţă de anii precedenţi. 
 
La nivel european acesta este în medie de 14,03%, la polul opus situându-se  două ţări cu grad mare de dezvoltare, respectiv Suedia cu 1,24% şi Luxemburg cu 3,8%.
 
 Gap-ul de TVA este definit ca diferenţa dintre valoarea TVA colectată şi suma de TVA totală care ar fi trebuit colectată conform declaraţiilor fiscale depuse de societăţi la ANAF.
 
El reflectă, de asemenea, şi o estimare a pierderii de venituri din TVA ca urmare a fraudei şi evaziunii, societăţi intrate în faliment sau insolvenţă, calcule eronate.
 
Colectarea TVA-ului la bugetul de stat este o problemă importantă a guvernului, acesta fiind principala sursă de venit a bugetului general consolidat; ponderea acestuia a fost de 24,4% în anul 2015 şi de 23,1% în anul 2016.
 
În prezent, atunci când este plătită o factură către furnizor, automat ar trebui ca acesta să achite mai departe TVA-ul datorat către stat.
 
Furnizorii încasează TVA-ul, dar nu sunt întotdeauna corecţi să-l vireze către stat, preferând să folosească aceste sume în diverse alte scopuri, considerând-o ca pe o lichiditate utilizabilă temporar.
 
În acest fel se creează o discrepanţă între firmele corecte care încasează şi plătesc TVA-ul în mod corect şi firmele care preferă să folosească banii care trebuiau să ajungă la Bugetul de Stat  în interes personal.
 
În baza respectării Programului de Guvernare 2017- 2020, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 53/2017, Guvernul  a pus în dezbatere un act normativ prin care se prevede implementarea începând cu 1 septembrie 2017 a unui sistem îmbunătăţit de colectare a TVA.
 
Noul sistem are în vedere ca taxa încasată de la clienţi să nu mai poată fi direcţionată către alte plăţi, ea urmând a fi folosită doar pentru taxa datorată furnizorilor sau bugetului de stat.
 
Ca urmare a acestui mecanism, ANAF şi-a asumat public că are în vedere scăderea arieratelor fiscale prin creşterea graduală a procentului de colectare a TVA-ului până la 90% la finele anului 2020 , astfel:
- 85,0% la finele anului 2018
- 87,5% la finele anului 2019
-  90,0% la finele anului 2020,
 
Încasările suplimentare au fost estimate la suma de 6.000 milioane lei pentru perioada 2018-2020.
 
Mecanismul de plăţi defalcate se va aplica de către toate persoanele impozabile care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile pe teritoriul României şi presupune în principal: 
Deschiderea la bănci unui cont distinct de TVA de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA
În cazul încasărilor în numerar sau cu card, depunerea la bancă a sumelor în termen de 3 zile 
Utilizarea sumelor din acest cont în exclusivitate pentru plata TVA furnizori şi Bugetul de Stat.
Interzicerea de retrageri în numerar din acest cont de TVA
Posibilitatea transferului de sume din conturile de TVA în alt cont se vor putea face doar cu aprobarea ANAF.
 
Prin acest act normativ au mai fost reglementate şi alte aspecte, ca de exemplu:
Sunt obligate să deschidă cont separat de TVA şi persoanele impozabile aflate în procedura de prevenire a insolvenţei şi insolvenţă;
Stabilirea modului de determinare a TVA în cazul plăţilor parţiale între client şi furnizor ;
Stabilirea regulilor de decontare a TVA-ului în cazul grupurilor fiscale unice care depun un decont centralizat de TVA
Regulile  de deschidere şi funcţionare a conturilor bancare de TVA, debitarea şi creditarea acestora;
Situaţiile în care este necesară luarea aprobării ANAF pentru debitatrea conturilor de TVA;
Obligaţiile instituţiilor de credit/trezorerie ale statului cu privire la conturile de TVA;
Limitarea executării silite a conturilor de TVA la sumele de TVA datorate bugetului de stat sau către alţi creditori;
Stabilirea de contravenţii şi sancţiuni în cazul nerespectării actului normativ;
Stabilirea unei perioade de tranziţie la mecanismul de plată defalcată a TVA-ului  în luna septembrie 2017, fără aplicarea de sancţiuni în această perioadă.
     Prin măsurile care urmează a fi aplicate se urmăreşte crearea unui cadru legislativ de normalitate în care:
Toţi agenţii economici să-şi îndeplinească obligaţiile fiscale faţă de stat;
Să se stopeze fraude pe care unele societăţi le fac prin folosirea TVA-ului în alte scopuri decât cele prevăzute de lege;
Să se elimine sau să se reducă semnificativ  concurenţa neloială  dintre contribuabilii corecţi şi cei incorecţi în ceea ce priveşte folosirea sumelor de TVA. 
 
Iniţial, acest mecanism de decontare a TVA-ului a fost propus doar în cazul contractelor derulate de firme pentru livrări sau prestări de servicii cu statul.
 
Observăm că acum el a fost extins asupra tuturor persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA care desfăşoară activităţi pe teritoriul României.
 
Ţinând cont că facturile înregistrează în general mari întârzieri la plată, chiar şi de două sau trei luni, şi că scadenţa TVA-ului este în data de 25 a fiecărei luni, firmele vor fi obligate să plătească diferenţa de unde, din veniturile lor proprii?
 
Şi dacă da, cum îşi mai recuperează banii? Mergem toţi cu cereri de aprobare la ANAF? Poate că ar trebui să ne uităm cu mai mare atenţie la măsurile pe care l-au luat alte ţări cu grad mare de dezvoltate şi de colectare a TVA-ului, ca de exemplu Suedia, şi să le adaptăm la condiţiile specifice din România.

Plata TVA în cont separat de restul facturii

„Proiectul unei ordonanţe a fost postat pe site-ul Ministerului de Finanţe. Această ordonanţă prevede ca fiecare factură să fie achitată fracţionat: TVA într-un cont deschis distinct la Trezoreria Statului sau la o bancă, iar restul în contul curent al firmei furnizoare. Cu alte cuvinte, dacă până în prezent făceam o singură plată, de ex. 119 lei, de la 01.10.2017 vom face două operaţiuni: dintr-un cont de TVA vom plăti 19 lei şi din alt cont 100 lei. De contul de TVA nu vom putea dispune decât cu aprobarea ANAF. Asta este pe scurt. În practică, problemele se complică foarte mult. Pe lângă birocraţie (deschiderea a zeci de mii de conturi, înştiinţarea tuturor clienţilor în ceea ce priveşte deschiderea contului special de TVA, aprobări de la ANAF pentru virarea de sume din contul de TVA în cel curent, care este necesară, deoarece este posibil să achit TVA la stat sau la furnizori din contul curent, din lipsă de disponibil în contul de TVA, care apoi, logic, ar trebui reîntregit cu sumele respective etc.), intenţia de a implementa această ordonanţă duce la dublarea volumului de muncă în ceea ce priveşte plăţile. În această procedură vor intra absolut toate societăţile, inclusiv cele neplătitoare de TVA, deoarece ele intră în relaţii comerciale cu unităţile plătitoare de TVA, de exemplu cu furnizorii de utilităţi (energie, gaz, apă). În ordonanţă se prevede ce se întâmplă cu încasările în numerar, cu plăţile parţiale, cu garanţiile achitate în conturi separate, dar aceste situaţii sunt tratate în mod didactic, în practică speţele sunt foarte diferite şi foarte greu de gestionat. Spun didactic deoarece această modalitate de decontare fracţionată poate fi utilă doar în condiţii ideale de contractare, lansare, livrare şi plată a produselor şi serviciilor. Dar cum suntem departe de acele condiţii ideale, rezultatul a ceea ce se încearcă prin această ordonanţă va fi invers celor scontate prin emiterea ei. De altfel, nicio ţară europeană nu a introdus această practică, doar Italia a făcut un pas, dar şi acolo se aplică doar la decontările dintre furnizori şi instituţiile de stat. În Anglia este în dezbatere publică şi deja primele concluzii sunt că necesită o birocraţie foarte mare, o infrastructură foarte dezvoltată etc. Oricum, timpul între emiterea ordonanţei şi momentul aplicării ei este nerealist şi va duce la o serie de sancţiuni: de exemplu, plata eronată a TVA-ului în alt cont decât cel special de TVA comunicat de furnizor se amendează cu 50% din TVA-ul care trebuia virat în acel cont de TVA!!! Şi aici intră toate societăţile, inclusiv cele mici, din toate micile localităţi ale ţării! Având în vedere cele de mai sus, credem că implementarea acestei ordonanţe nu este oportună în acest moment, fiind necesară o pregătire temeinică a unei viitoare implementări, cu consultarea în mod real a tuturor partenerilor de dialog social.” (Alexandru Tamba).
 
  • Currently 3.25/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noteaza articolul.

Nota curentă: 3.3 din 4 voturi

duminică, 23 aprilie 2017

economia e meserie, frate :))) TRAIASCA ROMANIA LIBERA !!!

Impozitul pe familie omoară singurul lucru pe care 

l-am câştigat de la Revoluţie încoace, după votul liber

13 apr, 14:10 |  | ECONOMICA.net

"De două luni mă chinui sa aflu de la ANAF o cifra care ar cam ştirbi reputaţia instituţiei, mai ales acum, în prag de pregătiri pentru nave spaţiale. Îi zic, plastic, TVA-ul în circulaţie azi. Care sunt convins că e mai mare decât anii trecuţi, dar ANAF nu mai are resurse să-l prindă. În condiţiile astea precare, influencerii lui Dragnea aruncă în piaţă bomba secolului: impozitul pe familie."


Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/impozitul-pe-familie-omoara-singurul-lucru-pe-care-l-am-castigat-de-la-revolutie-incoace--dupa-votul-liber_136339.html#ixzz4f5ALjFuJ

joi, 18 august 2016

sunt un un român bogat...doar ca partea mea este administrata de un stat care nare ERP

sursa: www.libertatea.ro/ 06 iunie 2015 18:07


Să începem cu veştile proaste. Datoria externă a României, în februarie 2015, era de 93,6 miliarde euro. Pare mult, dacă ne întrebăm unde s-au dus banii. Să continuăm cu veştile bune. Enciclopedia Economiei Resurselor Minerale din România, apărută pe piaţă recent, arată că situaţia resurselor naturale ale ţării este absolut strălucitoare.
La pagina 28 a Enciclopediei este prezentat un tabel cu principalele rezerve de resurse minerale, pe cantităţi. Astfel, avem rezerve de 2.800 de milioane de tone de lignit, care, la preţul actual de 50 de euro pe tonă, ar însemna un “potenţial naţional” de 140 de miliarde de euro. Avem, de asemenea, 900 de milioane de tone de huilă, care, la preţul actual de 53 de euro pe tonă, dau 47,7 miliarde de euro.
Zăcămintele de cupru sunt estimate şi ele la 900 de milioane de tone, la o concentraţie de minimum 16% cupru curat; la preţul de 400 de euro pe tonă, ar reprezenta 51,7 miliarde de euro.

Ne-am putea plăti datoria externă… de şapte ori!

Sarea, în cantitate de 4.000 de milioane de tone, la preţul de 1 leu/25 de kilograme, dă 35,6 miliarde de euro. Zăcămintele de aur, despre care Libertatea a mai scris, se ridică la aproximativ 146 de miliarde de euro, iar argintul, la 6,8 miliarde de euro.
Minereurile polimetalice sunt şi ele foarte bogate. Într-o tonă de minereu polimetalic se găsesc 10 grame de molibden, câte 30 de grame de nichel şi de cobalt, 50 de grame de crom, 300 de grame de galiu, 1.000 de grame de titan, 2.500 de grame de vanadiu şi 5.000 de grame de arseniu. Conform Enciclopediei Resurselor Minerale, în România există 90 de milioane de tone de minereuri polimetalice. Preţul mediu al acestor metale este 38 de euro kilogramul. Făcând înmulţirile de rigoare, putem afla că există 900 de tone de molibden în zăcământ, de exemplu, la preţul total actualizat de 34.335.000 de euro.
Alt exemplu: avem 450.000 de tone de arseniu în zăcământ, la valoarea de 17.167.500.000 de euro – desigur, preţul mediu al pieţei. În fine, preţul total la polimetale se ridică la 30,6 miliarde de euro. La capitolul petrol şi gaze, estimările sunt relative, ţinând cont de faptul că nu ştim cu exactitate ce conţine platforma continentală a Mării Negre. Oricum, estimările făcute în această primăvară arată că încă am avea rezerve de petrol în valoare de 179,7 miliarde de euro şi rezerve de gaz metan ce s-ar ridica la aproximativ 28,7 miliarde de euro.
Aşadar, în total, valoarea zăcămintelor minerale în România s-ar ridica la peste 666 miliarde de euro. Menţionăm că de aici lipsesc unele zăcăminte mai “sensibile”, cum sunt cele de uraniu, care nu pot fi divulgate. Concluzia este că avem bunuri subterane prin care ne putem plăti datoria externă actuală de şapte ori. Se pune însă întrebarea: de ce am mai făcut această datorie, dacă avem asemenea valori în ţară?

Actuala Lege a Petrolului dezavantajează România

Enciclopedia Economiei Resurselor Minerale din România (foto) atrage atenţia asupra faptului că Legea Petrolului 238/2004, comparativ cu legile anterioare din 1924, 1029, 1937, 1942, “nu împlineşte o serie de deziderate”, printre care:
Legea nu face nici o menţiune privind obligaţia la o exploatare raţională a zăcămintelor de petrol şi gaze
Nu desemnează un Institut de Cercetări românesc care să verifice şi să avizeze documentaţiile elaborate de concesionari, tehnologiile şi soluţiile tehnice aplicate
Nu există un organism de monitorizare şi control (similar fostei poliţii miniere) a producţiei extrase, a operaţiunilor petroliere executate pe zăcământ, de verificare a exactităţii datelor înscrise în cadastrul petrolier şi în cartea petrolieră.

Condiţiile de ocupare a suprafeţelor aparţinând terţilor încalcă dreptul de folosinţă şi de dispoziţie a proprietarilor privaţi în folosul concesionarilor.
Legea Petrolului nu este în acord cu legislaţia financiară, iar în privinţa comercializării produselor petroliere, care reprezintă un monopol, nu există nici o lege sau reglementare legală menită să limiteze creşterea nejustificată a preţurilor sau comercializarea produselor petroliere neconforme ori contrafăcute.

miercuri, 10 august 2016

Clar :)))

Cea mai rapidă revoluţie din economie: În trei ani, toată România va avea un smartphone, ceea ce va schimba foarte multe lucruri în business


astăzi, 00:07Autor: Ioana Nita




Piaţa de smartphone-uri se îndreaptă spre 4,2 milioane de unităţi în 2016, plus 20% faţă de anul trecut. În acest ritm, în circa 3 ani, fiecare român va avea un smartphone.
Vânzările de smartphone-uri au înregistrat un avans de 20% în primul semestru al anului, ajungând la 1,5 milioane de unităţi, cât în tot anul 2013. Gradul de penetrare al smartphone-urilor în rândul populaţiei se situează în prezent la 50%, ceea ce înseamnă că aproximativ 10 milioane de români utilizează un telefon mobil inteligent. În condiţiile în care ritmul actual de creştere se va menţine, rata de penetrare a smartphone-urilor va ajunge la 100% în România până în 2020.
„În prezent circa ju­mă­ta­te din totalul utiliza­torilor de te­le­fonie mobilă din Ro­mânia fo­losesc un smart­phone. Ţi­nând cont de rit­mul accele­rat de adopţie al smartphone-uri­lor, proba­bil în circa 3 ani, ma­ximum patru ani, rata de pene­tra­re se va în­drepta către 100%. Aceasta nu va atinge nici­odată 100% pen­tru că mereu vor exista şi utilizatori de «feature phones»“, a declarat Cristian Cojocaru, şeful diviziei de telecom a Samsung România, subsidiara locală a celui mai mare producător de telefoane mobile din lume.