marți, 29 iunie 2021
START UP NATION 2.0
luni, 28 iunie 2021
De ce să reabilităm Fermierul ?
Pentru că Fermierul a fost neglijat și aprope de batjocorit, cu toate că depindem în fiecare zi de produsele muncii lui nu s-a gândit nimeni în 30 de ani că Fermierul are nevoie de ferme tip la cheie, cu proiecte făcute de specialiști, fără complicații inutile fără dobânzi bancare care să îl falimenteze, fără complicații cu utilaje enorm de scumpe alese după ureche, proiecte la care sa se asigure educație și practică standard înainte de punerea în funcțiune.
Justificări guvernamentale, nu stimulăm produsele agro-zootehnice de valoare crescută de frica gripei aviare, de frica vacii nebune și de frica pestei porcine, în rest totul ok...
Păi în perioada actuală chiar de aici ar trebui să începem, nu că de ce ne e frică nu scăpăm ci din cauza faptului că putem presupune că deja am intrat cu tot onorul într-o zonă gri a amenințărilor biologice, războaie perfide care nu țin cont de nimic, siguranța agroalimentară fiind mai importantă ca niciodată.
Adică să construim din plecare ferme standard care să reziste amenințărilor bio, cu proceduri speciale și sisteme de alarmare specifice, păi se poate asta ? da se poate și este la modă...
REFORMA alege să transforme programul Fermierul într-un program perpetuu care să ofere ferme standard la cheie de o valoare maximă a investiției de 300.000euro, fără aport propriu din partea fermierului, cu rambursarea împrumutului fără dobândă în 10-15 ani.
De unde bani ? din bugetul general consolidat din care 30% merge la pensia nediscriminatorie, 30% merge la bugetari, 30% merge la investiții și 10% la rezervă, la care se adaugă și fondurile Uniunii Europene, să zicem că în următorul cincinal se pot mobiliza 30 de miliarde de euro.
Merită să investim 30 de miliarde euro în siguranța alimentară ? Cred că este o idee bună mai ales în vremurile pe care le trăim și mai ales privind către perioada care va veni, civilizația globală așa cum o știm începe să resimtă un sindrom de creștere combinat cu un sistem financiar internațional nu foarte grozav, cu datorii uriașe, crize ale resurselor importante, șocuri legate de sănatatea populației gen COVID și lipsă de viziune și voință politică.
Câte ferme intră în 30.000.000.000 euro ? păi intră 100.000de ferme x 300.000 euro, adică aproximativ 25 de ferme standard în fiecare sat, ferme standard de văcuțe, porcușori, găinușe sau oițe câte intră în 300.000euro și intră destule însă și livezi de caiși, pruni, meri, cireși, vișini, fructe de pădure, stupine dar și ferme legumicole sau ferme de cultură cerealieră.
Asta înseamnă cel puțin 500.000 de locuri de muncă, o întreagă industrie de suport și o întreagă industrie de valorificare și asta e tare...
De ce ferme standard ? pentru că ar fi un fel de IKEA :) același proiect gata de montat la fața locului cu toate șuruburile pregătite, iar în funcționare ar fi un fel de McDonalds cu aceeași imagine, cu aprovizionări uniforme centralizate și vânzări ghidate, super tare...
De ce ferme standard de dimensiuni reduse ? poate că ar fi mai bine câteva supercombinate ? este mai bine cu ferme standard de dimensiuni reduse datorită economiilor de scală, pentru că sunt mai ușor de condus, rata de profitabilitate este mult mai bună datorită controlului responsabil, apare și posibilitatea deservirii pieței locale într-o manieră uniformă, iar în caz de eveniment bio se pot carantina mai ușor și foarte important constituie un sistem de preavertizare extrem de eficient fiind uniform dispuse în teritoriu...
Adică facem din nou C.A.P. ? nu chiar...e tot o formă de cooperație însă mult mai modernă și la alt nivel, cooperare la proiecte, materiale de construcție, echipamente, șeptel, semințe, etc și bineînțeles la vânzare sau procesare, super tare...IKEA și McDonalds în același loc :)
Adică asta ar fi mult mai inteligent decât clasicele investiții nonproductive ? da, cel puțin până pornim primele 100.000 de ferme :)
duminică, 27 iunie 2021
De ce pensia nediscriminatorie este salvatoare ?
Pentru că dezamorsează bomba cu ceas a sistemului public de pensii, promisiuni electorale urmate de împrumuturi, urmate de alte promisiuni electorale urmate de alte împrumuturi mai mult sau mai puțin reușite, în condițiile în care emigrația este extrem de mare, rata de suport reală = numărul de angajati extrabugetari / numărul de pensionari este în scădere puternică, rata de fertilitate este în scădere, iar speranța de viață este în creștere.
Citând wikipedia:
The pensions crisis or pensions timebomb is the predicted difficulty in paying for corporate or government employment retirement pensions in various countries, due to a difference between pension obligations and the resources set aside to fund them. The basic difficulty of the pension problem is that institutions must be sustained over far longer than the political planning horizon.[1] Shifting demographics are causing a lower ratio of workers per retiree; contributing factors include retirees living longer (increasing the relative number of retirees), and lower birth rates (decreasing the relative number of workers, especially relative to the Post-WW2 Baby Boom). An international comparison of pension institution by countries is important to solve the pension crisis problem.[2] There is significant debate regarding the magnitude and importance of the problem, as well as the solutions.[3]
Reformele avute în vedere de alte state care se confruntă cu aceeași problemă sunt destul de simple, predictibile și ineficiente: creșterea vârstei de pensionare cu abandonarea unei mase largi de cetățeni într-un șomaj nerecunoscut și fără protecție socială, scăderea valorii efective a pensiei prin inflație sau creșteri de prețuri, creșterea contribuțiilor individuale și a taxelor în general, destabilizând grav mecanismele macroeconomice.
Reform ideas can be divided into three primary categories:
- Addressing the worker-retiree ratio, by raising the retirement age, employment policy and immigration policy
- Reducing obligations by shifting from defined benefit to defined contribution pension types and reducing future payment amounts (by, for example, adjusting the formula that determines the level of benefits)
- Increasing resources to fund pensions by increasing contribution rates and raising taxes.
In 1950, there were 7.2 people aged 20–64 for every person of 65 or over in the OECD countries. By 1980, the support ratio dropped to 5.1 and by 2010 it was 4.1. It is projected to reach just 2.1 by 2050. The average ratio for the EU was 3.5 in 2010 and is projected to reach 1.8 by 2050.[8] Examples of support ratios for selected countries and regions in 1970, 2010, and projected for 2050 using the medium variant:[9]
Country or Region | 1970 | 2010 | 2050 |
---|---|---|---|
United States | 5.2 | 4.6 | 2.5 |
Japan | 8.7 | 2.6 | 1.3 |
United Kingdom | 4.3 | 3.6 | 2.1 |
Germany | 4.1 | 3.0 | 1.7 |
France | 4.2 | 3.5 | 1.9 |
World | 8.9 | 7.4 | 3.5 |
Africa | 13.6 | 13.2 | 8.8 |
Asia | 12.0 | 8.6 | 3.3 |
Europe | 5.4 | 3.8 | 1.9 |
Latin America & Caribbean | 10.8 | 8.3 | 3.0 |
Northern America | 5.3 | 4.6 | 2.4 |
Oceania | 7.2 | 5.3 | 3.0 |
sâmbătă, 26 iunie 2021
Funcționalismul democratic este o formă de socialism ?
Cu toate că se aseamănă cu socialismul de stat prin faptul că urmărește o stare planificată, respectiv prezenta profitului la toate categoriile de actori economici, inclusiv cetatenii, functionalismul democratic pune accent pe reformarea sistemului de pensii si acordarea pensiei nediscriminatorii în sumă egală pentru toți cetățenii care trăiesc în țară indiferent de vârstă sau alte venituri până la nivelul a 30% din bugetul colectat in luna anterioara platii.
Functionalismul democratic in societatea romaneasca înțelege prin prisma sigurantei nationale necesitatea istorică a fondului public perpetuu Unirea, initiativa care sa readuca sub stindard national companiile semnificative din energie, transporturi, industrie extractivă, etc, și sa asigure repartizarea in parti egale a profiturilor realizate prin intermediul pensiei nediscriminatorii catre toti cetatenii care traiesc in tara indiferent de varsta si alte venituri.
In acelasi timp functionalismul democratic romanesc isi propune sa infiinteze produse nationale tip "eticheta privata" prin Programului ”Etichetă albastră” produse sociale la preț fix, care prin intermediul fondului Unirea sa asigure siguranta alimentara a populatie si imbunatatirea valorii adaugate in lantul de productie agro-alimentar.
Funcționalismul democratic consideră că prosperitatea reală a unei națiuni, bunăstarea socială este suma bunăstărilor individuale și pune pe primul loc urmărirea profitabilității la nivel individual, stimularea inițiativei, accelerând dezvoltarea tehnologică, consolidarea pieței libere, eliminarea birocrației și creșterea performanței economice prin toate mijloacele disponibile.
vineri, 25 iunie 2021
Funcționalismul democratic este o formă de capitalism economic ?
Cu toate că se aseamănă cu capitalismul de stat prin faptul că urmărește o piata libera si concurentiala axata pe profit, punand accent pe profit ca fiind singurul indicator relevant care, urmărit atât la nivel de persoane juridice cât și la nivel de persoane fizice, poate exprima prosperitatea reală a unei națiuni, funcționalismul democratic ridică la același nivel feedback-ul democratic exprimat direct asupra alegerilor guvernamentale privind impozitele unice: impozit pe profit și TVA.
Functionalismul democratic se bazeaza pe implementarea unui feedback activ construit luna de luna pe satisfacția sau încrederea în programele guvernamentale care au atins sau nu promisiunea electorală pentru pensia nediscriminatorie dimensionata la 30% din bugetul colectat luna anterioara, iar din această perspectivă directă ar putea fi considerat un darwinism politic brutal intermediat de sisteme IT necruțătoare pentru partidul politic aflat la guvernare.
joi, 24 iunie 2021
România poate avea succes cu integrarea accelerată a tehnologiilor și echipamentelor telecomandate pentru muncă la distanță ?
Da, cu siguranță. Avem posibilitatea să dezvoltăm rapid și profitabil zone dificile cum ar fi orezăriile, zootehnia, industria alimentară, construcțiile navale, mineritul, etc
miercuri, 23 iunie 2021
Funcționalismul va crește lupta pentru proprietatea privată ?
Proprietatea privată va exista și va fi garantată însă datorită faptului că se va putea lucra la distanță din orice zonă a globului și a spațiului cosmic apropiat va conta mai mult folosința bunurilor, iar presiunea pe proprietate se va estompa fiind oarecum limitată și de caracteristici spațio-temporale sau de efortul individual care se poate aloca pentru întreținerea și dezvoltarea proprietății private.