marți, 6 iulie 2021

De ce Noul Sistem consideră contribuabilii persoane fizice plătitori de impozit pe profit?

Pentru că nu e etic să taxezi veniturile, e un obicei medieval, pentru că persoanele fizice au oricum identitate fiscală, desfășoară activități economice într-un fel sau altul și efectuează cheltuieli legate în mare parte de susținerea activității pe care o desfășoară, mâncare, haine, transport, servicii medicale, etc și pare oarecum logic și onest să nu fie plătitoare de impozit pe venit dacă sunt în pierdere, mai ales într-o perioadă când mulți concetățeni fără alte venituri sau cu venituri mici, depind de banii trimiși de membrii de familie care lucrează în străinătate.

Cheltuieli care oricum sunt taxate cu impozitul pe circulația mărfurilor...

Păi toată lumea va cheltui absolut tot...poate în prima fază, însă odată cu satisfacerea nevoilor inițiale, la fel ca în cazul firmelor care au de exemplu repere valorice (intrare pe piață cu afacere mică 50.000euro, primele dotări mai bune 100.000euro, prima hală 300.000euro, etc) și persoanele fizice au nevoie să economisească pentru următoarea etapă, vacanța de vară, avans la mașină, avans la casă, etc 

luni, 5 iulie 2021

Noul Sistem ar face viața mai ușoară pe plaiurile carpatine?

Cu siguranță, se schimbă complet abordarea, acum cetățenii sau contabilii au obligația să cunoască legea, adică toate legile cu toate modificarile peste care se adaugă alte modificări pline de abrogări, ceea ce este complet bizar pentru o națiune care vrea progres cât mai repede adică economie de timp pierdut, simplitate și eficiență în relația cu administrația...

după care contribuabilii au obligația să întocmească declarații fiecare după pricepere...după care sistemul le ia de bune, ponderea datelor financiar-contabile corecte fiind de fapt complet relativă, după care contribuabilii plătesc ce au calculat și așteaptă înfrigurați controlul care oricum îi taxează...

Noul Sistem schimbă paradoxul cehovian actual într-un organism sănătos puternic care preia și administrează date reale, astfel contribuabilii, cetățeni sau companii au datoria să adune bonurile fiscale și facturile fiscale, să le introducă în sistem online pe CNP sau CIF, iar companiile să factureze sau să treacă salariile în același sistem, rezultatul este că sistemul va verifica intrările din două surse aproape instantaneu, iar la sfârșitul lunii va emite nota de impunere pentru impozitul pe profit și impozitul pe circulația mărfurilor de plată atât pentru firme cat și pentru cetățeni, cu obligația de a fi plătită în 30 de zile, altfel sistemul sistează emiterea de facturi.

Sigur, sistemul poate prelua impozitul pe circulația mărfurilor direct de la casa de marcat, ceea ce este super grozav petru cash-flow, iar contribuabilii pot folosi un direct debit ca pentru utilități...




duminică, 4 iulie 2021

De ce Fondul Public perpetuu "UNIREA" ar avea șanse?

De ce Fondul Public perpetuu ”UNIREA” ar avea șanse mai mari decât economia de acum în general sau de ce ar fi o alegere mai bună decât anii '80?

Fondul Public perpetuu ”UNIREA” ar avea șanse mai mari decât economia de acum deoarece ar avea de plătit doar două taxe: impozit pe profit și TVA, cu o grilă de salarii clară, aprobată pentru toate companiile din Fond, fără taxe pe salarii sau active și asta contează mult...de exemplu în cazul Oltchim reprezintă cel puțin 130.000.000 euro în 10 ani și asta contează mult... 

Fondul ”UNIREA” prin prezența obligatorie în comerțul modern, ar avea și piața de desfacere asigurată pentru produsele ”Etichetă albastră” la intern, iar performanța de vânzare unică le va face interesante și pentru export...

De ce Fondul ”UNIREA” ar vea șanse mai mari decât în anii 80? Pentru că acum suntem membri în U.E. putem beneficia de exporturi pe o piață de peste 400 milioane de consumatori fără taxe vamale, putem construi antrepozite și lanțuri de distribuție în toată Europa fără bariere legale, iar produsele alimentare de calitate, eventual ecologice, la prețuri de ”Etichetă albastră” ar putea beneficia de interesul maxim al consumatorilor de pe piețe europene extrem de atractive.


sâmbătă, 3 iulie 2021

Adică dacă cumva statu dă faliment, Fondul Public perpetuu "UNIREA" rămâne în picioare ?

Da, rămâne în picioare și mai mult de atât, guvernul care intră în incapacitate nu are posibilitatea să vândă ceva repede și pe tăcute ca să scape cu fața curată, nu contează ce, petrochimia, chimia, căi ferate, energia sau viitorul lu ăla micu pe următorii 50 de ani...

Istoria este aspră și din experiența altor state, datoriile asumate nu se șterg vor rămâne o piatră de moară pentru generațiile următoare, chiar dacă baba Vanga zice că vine nasuleala, o să fim buni de plată în continuare...

La prima vedere, reeșalonarea datoriilor și incapacitatea de plată pare Made in Africa, totuși și statele europene au avut probleme, de exemplu: Grecia de 5 ori, Spania de 13 ori, Franța și Germania de 8 ori, Rusia de 5 ori și Romania de 3 ori.


vineri, 2 iulie 2021

Care e mișcarea cu Fondul Public Perpetuu "UNIREA" ?

Fondul Public perpetuu ”UNIREA” va prelua ca proprietate publică toate unitățile de interes strategic din energie, resurse naturale, transporturi, etc. și va dezvolta obiective economice de mare importanță pentru interesul național în această perioadă de criză și în anii grei care vor urma.

Ca formă de organizare Fondul Public perpetuu ”UNIREA” seamănă mult cu o regie autonomă, deci nimic nou, însă capitalul social nu este deținut de stat fiind enunțat ca public, perpetuu și netranzacționabil, activele sale sunt netranzacționabile, obiectivele industriale deținute fiind de importanță vitală pentru siguranța națională, iar profitul neinvestit rezultat se adaugă la pensia de stat nediscriminatorie și se acordă tuturor cetățenilor indiferent de vârstă și alte venituri cu condiția să fi locuit in țară în perioada de raportare a profitului distribuit.

Ce înseamnă asta ?

Înseamnă că Fondul Public perpetuu ”UNIREA” va acumula cu adevărat moștenirea pentru generațiile viitoare, activele sale proprietate publică fiind netranzacționabile, iar finanțarea fiind posibilă doar prin emitere de obligațiuni care pot fi achiziționate de stat sau tranzacționate pe piața liberă în egală măsură.


joi, 1 iulie 2021

Produsele sociale "Etichetă albastră” au dampf de Alimentara anilor 80?

Chiar dacă au prețul trecut pe etichetă și rezolvă probleme de ordin social, în primul rând produsele "Etichetă albastră” sunt o garanție că avem capabilitatea tehnologică și de know-how să producem în condiții de forță majoră prin forțe proprii și bineînțeles, atunci când totul este în regulă să genereze locuri de muncă, sinergie economică, să dezvolte comunități și poate chiar să devină interesante pentru export.

Experiența initiativelor profitabile dar sociale nu este nouă și este de succes chiar în piețe capitaliste mature unde au acceptanță unanimă și nimeni nu le-a confundat cu produse de Alimentara :)

https://www.socialenterprise.org.uk/what-is-it-all-about/

Social enterprises exist in nearly every sector from consumer goods to healthcare, community energy to creative agencies, restaurants to facilities management. Well known examples include The Big Issue, Divine Chocolate and the Eden Project but there are over 100,000 social enterprises throughout the country contributing £60 billion to the economy and employing two million people.

E adevărat ca piața U.K. este semnificativă însă 2 milioane de angajați și o cifră de afaceri de 60 miliarde de lire este cu adevărat impresionant pentru produse sociale și e clar că au o aromă discretă de Shard sau Canary Wharf.

miercuri, 30 iunie 2021

De ce sunt necesare produse "Etichetă albastră" ?

Sperăm cu toții că am scăpat de criza COVID, datele sunt bune și se pare că ne-am stabilizat pentru moment, totuși ținem minte cu toții senzația de film apocaliptic cu străzi goale și știri nu tocmai bune, zilele când nu se găsea drojdie, făină sau hârtie igienică, sau cozile uriașe de la farmacie...am avut noroc însă următoarea criză poate fi mai rea...este exact motivul pentru care e necesar să ne pregătim...avem nevoie de capacități de producție care să fie capabile să preia o eventuală penurie de produse de bază prin produse autohtone de calitate însă foarte ieftine vândute la pret fix pe etichetă, avem nevoie de ateliere de competențe care să păstreze meserii și eventual să fie nucleul unui efort național de salvgardare...produsele din import sunt mai bune, mai frumos ambalate și e bine că le avem pe rafturi însă dacă nu mai vine tirul trebuie să ne descurcăm cu ce suntem înstare să facem...

REFORMA va înființa programul ”Eticheta albastră” în cadrul Fondului public perpetuu ”UNIREA” cu intenția declarată de a creea capacități industriale care să ofere produse ieftine vândute la preț fix pe etichetă în toate locațiile de comerț din țară, surplusul putând fi valorificat la export.

Programul ”Etichetă albastră” va distorsiona libera concurență? datorită faptului că vor fi produse ieftine, cu variație sortimentală redusă, nesofisticate, ambalate simplu, vândute fără acțiuni de promovare efectul de distorsionare a pieței libere va fi minim, vor fi mai degrabă produse sociale, cu cel mai mic preț de pe piață, excepțional de utile în anii grei care vor veni.

De ce nu așteptăm maturizarea initiativei private autohtone care printr-o dezvoltare naturală să poată prelua și eventualele situații de urgență? pentru că din păcate inițiativa românească a fost marginalizată, în 30 de ani nu avem o fabrică de săpun modernă, o fabrică de detergenți competitivi, fabrici de lapte praf, lapte condesat, legume-fructe deshidratate, țesături de înaltă rezistență, materiale speciale, etc lista poate fi enormă și o cunoaștem cu toții...