miercuri, 30 iunie 2021

De ce sunt necesare produse "Etichetă albastră" ?

Sperăm cu toții că am scăpat de criza COVID, datele sunt bune și se pare că ne-am stabilizat pentru moment, totuși ținem minte cu toții senzația de film apocaliptic cu străzi goale și știri nu tocmai bune, zilele când nu se găsea drojdie, făină sau hârtie igienică, sau cozile uriașe de la farmacie...am avut noroc însă următoarea criză poate fi mai rea...este exact motivul pentru care e necesar să ne pregătim...avem nevoie de capacități de producție care să fie capabile să preia o eventuală penurie de produse de bază prin produse autohtone de calitate însă foarte ieftine vândute la pret fix pe etichetă, avem nevoie de ateliere de competențe care să păstreze meserii și eventual să fie nucleul unui efort național de salvgardare...produsele din import sunt mai bune, mai frumos ambalate și e bine că le avem pe rafturi însă dacă nu mai vine tirul trebuie să ne descurcăm cu ce suntem înstare să facem...

REFORMA va înființa programul ”Eticheta albastră” în cadrul Fondului public perpetuu ”UNIREA” cu intenția declarată de a creea capacități industriale care să ofere produse ieftine vândute la preț fix pe etichetă în toate locațiile de comerț din țară, surplusul putând fi valorificat la export.

Programul ”Etichetă albastră” va distorsiona libera concurență? datorită faptului că vor fi produse ieftine, cu variație sortimentală redusă, nesofisticate, ambalate simplu, vândute fără acțiuni de promovare efectul de distorsionare a pieței libere va fi minim, vor fi mai degrabă produse sociale, cu cel mai mic preț de pe piață, excepțional de utile în anii grei care vor veni.

De ce nu așteptăm maturizarea initiativei private autohtone care printr-o dezvoltare naturală să poată prelua și eventualele situații de urgență? pentru că din păcate inițiativa românească a fost marginalizată, în 30 de ani nu avem o fabrică de săpun modernă, o fabrică de detergenți competitivi, fabrici de lapte praf, lapte condesat, legume-fructe deshidratate, țesături de înaltă rezistență, materiale speciale, etc lista poate fi enormă și o cunoaștem cu toții...

marți, 29 iunie 2021

START UP NATION 2.0

De ce să avem programe tip Startup Nation la cheie și mai ales de ce să le upgradăm ? 

REFORMA consideră că al patrulea factor de producție Spiritul de Antreprenoriat este foarte important deoarece pune în mișcare energiile creative și implicit ceilalți factori de producție clasici cum ar fi Munca, Pământul și Capitalul, iar cultivarea Spiritului de Antreprenoriat și a performanței economice conduce la bunăstare.

REFORMA va finanța prin STARTUP NATION 2.0 planuri de afaceri la cheie în valoare maximă de 300.000euro, fără aport propriu, prin împrumuturi fără dobândă pe 10-15 ani.

De ce la cheie ? deoarece vrem să fim siguri că întreprizătorul primește exact ce are nevoie pentru a realiza întocmai planul de afaceri aprobat.

luni, 28 iunie 2021

De ce să reabilităm Fermierul ?

Pentru că Fermierul a fost neglijat și aprope de batjocorit, cu toate că depindem în fiecare zi de produsele muncii lui nu s-a gândit nimeni în 30 de ani că Fermierul are nevoie de ferme tip la cheie, cu proiecte făcute de specialiști, fără complicații inutile fără dobânzi bancare care să îl falimenteze, fără complicații cu utilaje enorm de scumpe alese după ureche, proiecte la care sa se asigure educație și practică standard înainte de punerea în funcțiune.

Justificări guvernamentale, nu stimulăm produsele agro-zootehnice de valoare crescută de frica gripei aviare, de frica vacii nebune și de frica pestei porcine, în rest totul ok...

Păi în perioada actuală chiar de aici ar trebui să începem, nu că de ce ne e frică nu scăpăm ci din cauza faptului că putem presupune că deja am intrat cu tot onorul într-o zonă gri a amenințărilor biologice, războaie perfide care nu țin cont de nimic, siguranța agroalimentară fiind mai importantă ca niciodată.

Adică să construim din plecare ferme standard care să reziste amenințărilor bio, cu proceduri speciale și sisteme de alarmare specifice, păi se poate asta ? da se poate și este la modă...

REFORMA alege să transforme programul Fermierul într-un program perpetuu care să ofere ferme standard la cheie de o valoare maximă a investiției de 300.000euro, fără aport propriu din partea fermierului, cu rambursarea împrumutului fără dobândă în 10-15 ani.

De unde bani ? din bugetul general consolidat din care 30% merge la pensia nediscriminatorie, 30% merge la bugetari, 30% merge la investiții și 10% la rezervă, la care se adaugă și fondurile Uniunii Europene, să zicem că în următorul cincinal se pot mobiliza 30 de miliarde de euro.

Merită să investim 30 de miliarde euro în siguranța alimentară ? Cred că este o idee bună mai ales în vremurile pe care le trăim și mai ales privind către perioada care va veni, civilizația globală așa cum o știm începe să resimtă un sindrom de creștere combinat cu un sistem financiar internațional nu foarte grozav, cu datorii uriașe, crize ale resurselor importante, șocuri legate de sănatatea populației gen COVID și lipsă de viziune și voință politică.

Câte ferme intră în 30.000.000.000 euro ? păi intră 100.000de ferme x 300.000 euro, adică aproximativ 25 de ferme standard în fiecare sat, ferme standard de văcuțe, porcușori, găinușe sau oițe câte intră în 300.000euro și intră destule însă și livezi de caiși, pruni, meri, cireși, vișini, fructe de pădure, stupine dar și ferme legumicole sau ferme de cultură cerealieră.

Asta înseamnă cel puțin 500.000 de locuri de muncă, o întreagă industrie de suport și o întreagă industrie de valorificare și asta e tare...

De ce ferme standard ? pentru că ar fi un fel de IKEA :) același proiect gata de montat la fața locului cu toate șuruburile pregătite, iar în funcționare ar fi un fel de McDonalds cu aceeași imagine, cu aprovizionări uniforme centralizate și vânzări ghidate, super tare...

De ce ferme standard de dimensiuni reduse ? poate că ar fi mai bine câteva supercombinate ? este mai bine cu ferme standard de dimensiuni reduse datorită economiilor de scală, pentru că sunt mai ușor de condus, rata de profitabilitate este mult mai bună datorită controlului responsabil, apare și posibilitatea deservirii pieței locale într-o manieră uniformă, iar în caz de eveniment bio se pot carantina mai ușor și foarte important constituie un sistem de preavertizare extrem de eficient fiind uniform dispuse în teritoriu...

Adică facem din nou C.A.P. ? nu chiar...e tot o formă de cooperație însă mult mai modernă și la alt nivel, cooperare la proiecte, materiale de construcție, echipamente, șeptel, semințe, etc și bineînțeles la vânzare sau procesare, super tare...IKEA și McDonalds în același loc :)

Adică asta ar fi mult mai inteligent decât clasicele investiții nonproductive ? da, cel puțin până pornim primele 100.000 de ferme :)


duminică, 27 iunie 2021

De ce pensia nediscriminatorie este salvatoare ?

Pentru că dezamorsează bomba cu ceas a sistemului public de pensii, promisiuni electorale urmate de împrumuturi, urmate de alte promisiuni electorale urmate de alte împrumuturi mai mult sau mai puțin reușite, în condițiile în care emigrația este extrem de mare, rata de suport reală = numărul de angajati extrabugetari / numărul de pensionari  este în scădere puternică, rata de fertilitate este în scădere, iar speranța de viață este în creștere.

Citând wikipedia:

The pensions crisis or pensions timebomb is the predicted difficulty in paying for corporate or government employment retirement pensions in various countries, due to a difference between pension obligations and the resources set aside to fund them. The basic difficulty of the pension problem is that institutions must be sustained over far longer than the political planning horizon.[1] Shifting demographics are causing a lower ratio of workers per retiree; contributing factors include retirees living longer (increasing the relative number of retirees), and lower birth rates (decreasing the relative number of workers, especially relative to the Post-WW2 Baby Boom). An international comparison of pension institution by countries is important to solve the pension crisis problem.[2] There is significant debate regarding the magnitude and importance of the problem, as well as the solutions.[3]

Reformele avute în vedere de alte state care se confruntă cu aceeași problemă sunt destul de simple, predictibile și ineficiente: creșterea vârstei de pensionare cu abandonarea unei mase largi de cetățeni într-un șomaj nerecunoscut și fără protecție socială, scăderea valorii efective a pensiei prin inflație sau creșteri de prețuri, creșterea contribuțiilor individuale și a taxelor în general, destabilizând grav mecanismele macroeconomice.

Reform ideas can be divided into three primary categories:

  • Addressing the worker-retiree ratio, by raising the retirement age, employment policy and immigration policy
  • Reducing obligations by shifting from defined benefit to defined contribution pension types and reducing future payment amounts (by, for example, adjusting the formula that determines the level of benefits)
  • Increasing resources to fund pensions by increasing contribution rates and raising taxes.

The ratio of workers to pensioners (the "support ratio") is declining in much of the developed world. This is due to two demographic factors: increased life expectancy coupled with a fixed retirement age, and a decrease in the fertility rate. Increased life expectancy (with fixed retirement age) increases the number of retirees at any time, since individuals are retired for a longer fraction of their lives, while decreases in the fertility rate decrease the number of workers.

In 1950, there were 7.2 people aged 20–64 for every person of 65 or over in the OECD countries. By 1980, the support ratio dropped to 5.1 and by 2010 it was 4.1. It is projected to reach just 2.1 by 2050. The average ratio for the EU was 3.5 in 2010 and is projected to reach 1.8 by 2050.[8] Examples of support ratios for selected countries and regions in 1970, 2010, and projected for 2050 using the medium variant:[9]

Country or Region197020102050
United States5.24.62.5
Japan8.72.61.3
United Kingdom4.33.62.1
Germany4.13.01.7
France4.23.51.9
World8.97.43.5
Africa13.613.28.8
Asia12.08.63.3
Europe5.43.81.9
Latin America & Caribbean10.88.33.0
Northern America5.34.62.4
Oceania7.25.33.0

REFORMA votează pentru pensia nediscriminatorie indiferent de vârstă sau alte venituri pentru toți cetățenii care trăiesc în România în limita a 30% din bugetul colectat, pentru că nu abandonează pe nimeni, este un fel de rentă care se cuvine de drept datorită faptului că se exploatează resurse naturale pe teritoriul național (parte din avuția fiecărui cetățean pusă sub administrația guvernului), iar cheltuielile sunt făcute în țară contribuind la creșterea economică în mod direct.

REFORMA votează pentru pensia nediscriminatorie datorită faptului că rupe cercul vicios al împrumuturilor fără măsură pentru acordarea pensiilor și a salariilor bugetare.

REFORMA votează pentru pensia nediscriminatorie deoarece este sănătoasă fiind raportată la realizări, existând posibilitatea reală să crească odată cu bugetul consolidat, previziunile fiind de creștere 100% în următorii 10 ani în cazul unei evolutii economice normale. 





sâmbătă, 26 iunie 2021

Funcționalismul democratic este o formă de socialism ?

Cu toate că se aseamănă cu socialismul de stat prin faptul că urmărește o stare planificată, respectiv prezenta profitului la toate categoriile de actori economici, inclusiv cetatenii, functionalismul democratic pune accent pe reformarea sistemului de pensii si acordarea pensiei nediscriminatorii în sumă egală pentru toți cetățenii care trăiesc în țară indiferent de vârstă sau alte venituri până la nivelul a 30% din bugetul colectat in luna anterioara platii.

Functionalismul democratic in societatea romaneasca înțelege prin prisma sigurantei nationale necesitatea istorică a fondului public perpetuu Unirea, initiativa care sa  readuca sub stindard national companiile semnificative din energie, transporturi, industrie extractivă, etc, și sa asigure repartizarea in parti egale a profiturilor realizate prin intermediul pensiei nediscriminatorii catre toti cetatenii care traiesc in tara indiferent de varsta si alte venituri.

In acelasi timp functionalismul democratic romanesc isi propune sa infiinteze produse nationale tip "eticheta privata" prin Programului ”Etichetă albastră” produse sociale la preț fix, care prin intermediul fondului Unirea sa asigure siguranta alimentara a populatie si imbunatatirea valorii adaugate in lantul de productie agro-alimentar.

Funcționalismul democratic consideră că prosperitatea reală a unei națiuni, bunăstarea socială este suma bunăstărilor individuale și pune pe primul loc urmărirea profitabilității la nivel individual, stimularea inițiativei, accelerând dezvoltarea tehnologică, consolidarea pieței libere, eliminarea birocrației și creșterea performanței economice prin toate mijloacele disponibile. 



vineri, 25 iunie 2021

Funcționalismul democratic este o formă de capitalism economic ?

Cu toate că se aseamănă cu capitalismul de stat prin faptul că urmărește o piata libera si concurentiala axata pe profit, punand accent pe profit ca fiind singurul indicator relevant care, urmărit atât la nivel de persoane juridice cât și la nivel de persoane fizice, poate exprima prosperitatea reală a unei națiuni, funcționalismul democratic ridică la același nivel feedback-ul democratic exprimat direct asupra alegerilor guvernamentale privind impozitele unice: impozit pe profit și TVA.

Functionalismul democratic se bazeaza pe implementarea unui feedback activ construit luna de luna pe satisfacția sau încrederea în programele guvernamentale care au atins sau nu promisiunea electorală pentru pensia nediscriminatorie dimensionata la 30% din bugetul colectat luna anterioara, iar din această perspectivă directă ar putea fi considerat un darwinism politic brutal intermediat de sisteme IT necruțătoare pentru partidul politic aflat la guvernare.

joi, 24 iunie 2021

România poate avea succes cu integrarea accelerată a tehnologiilor și echipamentelor telecomandate pentru muncă la distanță ?


Da, cu siguranță. Avem posibilitatea să dezvoltăm rapid și profitabil zone dificile cum ar fi orezăriile, zootehnia, industria alimentară, construcțiile navale, mineritul, etc