marți, 15 iunie 2021

Care este explicația teoretică pentru REFORMA?

Putem considera economia națională o mașinărie magică în care intră bani ce sunt transformați cu un anumit randament, pozitiv de cele mai multe ori, în bunuri și servicii, astfel, introducând mai mulți bani în economie, motorul economic are tendința să se dezvolte și să producă la ieșire rezultate mai bune și o valoare mai mare în bunuri și servicii.

Banii care intră în motorul economic sunt reprezentați de contavaloarea actelor de comerț efectuate de actorii economici din România, persoane fizice sau juridice, adica firme și consumatorii obișnuiți care achiziționează bunuri și servicii de pe piața internă pentru consum personal sau în scopul desfășurării unei activități economice. 

Astăzi, taxele prin care se constituie bugetul consolidat  în România se aplică atât la ieșirea din motorul economic (impozitul pe profit, impozit pe dividende) cât și la intrarea în motorul economic (taxe pe pământ, taxe pe mijloace auto, taxe pe proprietăți, taxe pe salarii etc.).

Din păcate, toate taxele aplicate în România la intrarea în motorul economic diminuează sensibil performanțele economice, producând pierderi sistemice incredibil de mari, prin analogie am avea un motor care pierde peste 40% din carburant la țeava de alimentare.

Prin eliminarea taxelor pe salarii, pe factorii de producție în general, maximizăm intrările de bani în motorul economic, iar acesta va avea tendința să crească, să îmbunătățească productivitatea și să ofere o valoare mai mare în bunuri și servicii și asta cu un câștig suplimentar generat de sinergia sistemică.

Suplimentar, datorită faptului că apare o creștere importantă de entropie sistemică  ”turația” motorului economic crește și ea, cel mai important efect fiind asupra vitezei de circulație a banilor în economie și respectiv a ritmului în care se recoltează impozit pe profit și taxa pe valoarea adăugată.

Pentru exemplificare, dacă acum economia rulează banii cu greutate, după perioada de amorsare a noului sistem putem aștepta anual cel puțin 2-3 cicluri economice suplimentare pentru toată masa monetară, respectiv, vom recolta impozit pe profit și taxa pe valoare adaugată cu o creștere masivă, poate peste 300%, și asta în condițiile în care Noul Sistem rezolvă decisiv problemele de încasare a impozitului pe profit și a taxei pe valoare adaugată. Practic putem acoperi valoarea actuală a bugetului consolidat doar din taxe sănătoase aplicate la ieșirea din motorul economic.

Din perspectiva inflației, poate singura amenințare pentru rezultatul excepțional generat de implementarea Noului Sistem, estimăm ca modificările vor fi temporare și de mică amplitudine, caracteristice perioadei de amorsare, urmând ca surplusul de masă monetară în economie să fie atras elastic către oferta de obligațiuni a Fondului Public ”UNIREA”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu