joi, 23 iunie 2022

Asadar meciul generatiei noastre este intre functionalism si imparteala?

Cred ca este un pic mai complicat insa putem spune si asa, imperiile si societatile totalitare sau dictatoriale sau ocupat cu imparteala in primul rand, impartind lumea, proprietatile si oamenii dupa forta armelor doar ca fara functionalism au disparut in istorie, in timp ce chestiile care functioneaza incepand cu roata si continuind cu motoarele de orice fel au schimbat lumea functionand...

adica imparteala e rea? nu e rea insa trebuie sa stea la locul ei si sa faca exact ce trebuie sa faca, adica sa multiplice functionalitatea :) 

cum adica? pai ca in natura, intai functionalism, plantam sa zicem 1 tona de porumb, porumbul creste, recoltam 100 tone, functionalism curat :) dupa care impartim rezultatul 2 tone pentru seminte, 10 tone pentru pasari si restul vindem pentru a avea capital de lucru...adica functionalism si pe urma imparteala :)

tradus in limbaj economic intai functionalitate si pe urma imparteala inseamna doar impozit pe profit si ceva regulator pe consum, fara taxe pe proprietati, fara taxe pe salarii si factori de productie, proprietatea, forta de munca si factorii de productie fiind elemente care trebuie capacitate la maxim pentru a avea o functionalitate imbunatatita...

functioneaza sigur? da, avem nenumarate exemple in viata de zi cu zi, asta fara sa pomenim de mecanica cereasca care functioneaza de cand ne stim suportandu-ne fara comentarii in impartelile noastre vremelnice...

Totusi daca ar fi sa intram in amanunt, de ce motoarele sunt relevante pentru evolutie si care ar fi principiile care se regasesc in motoarele pe care le cunoastem si care probabil vor apare si la motoarele viitoare

1) motoarele sunt necesare in evolutie deoarece la nivelul superior este nevoie de putere mai multa, lucru mecanic mai mare

2) motoarele indiferent de forma de combustibil folosit functioneaza de fiecare data la fel, adica folosind acelasi carburant obtinem ca rezultat acelasi tip de putere/lucru mecanic, rezultatul fiind proportional cu cantitatea de carburant introdusa, cu posibilitatea de a modifica doar turatia, un aspect cantitativ, modificarea parametrilor calitativi fiind destul de grea sau chiar imposibilala nivelul respectiv

3) din punct de vedere informational un motor poate fi considerat ca fiind o functie care de fiecare data cand este apelata ofera un rezultat de aceeasi forma proportional cu variabilele introduse 

4) toate motoarele contin un factor multiplicator al unei oscilatii dualiste ca generator de forta, adica la motorul cu abur destinderea si evacuarea aburului din piston, la motoarele cu ardere interna explozia carburantului urmata de evacuare, la motoarele electrice prezenta sau absenta tensiunii induse in infasurari, modificari care se traduc intr-o miscare oscilatorie bazata pe doua forte opuse care au reprezentare geometrica de tip sus/jos si o proiectie circulara de tip fazorial, fortele opuse generatoare de putere fiind interconectate fara sa poata produce putere una in absenta celeilalte

5 toate Revolutiile Industriale au fost bazate pe multiplicarea unui anumit tip de motor in cantitati uriase si utilizarea pe scara larga, un exemplu fiind cele 1,5 miliare de automobile sau numarul urias de motoare electrice care sunt in functiune la momentul actual, probabil peste 10 miliarde :)

Altfel spus Dualitatea evolutiva este un concept nou? 

O regasim in toata istoria cunoscuta, cu siguranta transcende timpuri imemoriale, dincolo de Antichitatea greaca sau Taiji, Budism, Crestinism sau dialectica marxista, bine sau absenta binelui, cald sau absenta caldurii, lumina sau absenta luminii, etc, fiind concepte care au construit evolutia umana din cele mai vechi timpuri, materializarea fiind regasita in functionalism si evolutie...






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu